Από το οπισθόφυλλο του βιβλίου:
Είναι ή δεν είναι επανάσταση από τα κάτω αυτό που συντελείται αυτό το καλοκαίρι του 2012 στα τρία καντόνια της Ροζάβα; Μήπως γινόμαστε για άλλη μια φορά μάρτυρες της εγκαθίδρυσης μιας σταλινικού τύπου δικτατορίας από ένα κομματικό μηχανισμό που υπακούει τυφλά στη γραμμή την οποία βάζει ο φυλακισμένος Αμπντουλάχ Οτζαλάν; Αγιάζει ο σκοπός τα μέσα τόσο που ένας επαναστατικός στρατός να μπορεί να συμμαχήσει με έναν ιμπεριαλιστικό, να συνομιλεί με το καθεστώς Τραμπ στις Η.Π.Α. και να συζητά συνεργασία με τη Σαουδική Αραβία; Ποια είναι η ταξική διαστρωμάτωση και ποιες οι σχέσεις ιδιοκτησίας στις απελευθερωμένες περιοχές της Ροζάβα; Πού είναι κρυμμένη η μέχρι πρότινος εθνικοαπελευθερωτική ρητορική του κουρδικού κινήματος και τι ρόλο παίζουν οι άλλοι λαοί της περιοχής; Γιατί η υπόλοιπη Συρία καίγεται και τι λένε γι’ αυτό όσοι συμμετέχουν στο εγχείρημα της Ροζάβα;
Άσχετα με το πως κρίνει κανείς τα τεκταινόμενα των ημερών μας στη Συρία και το Κουρδιστάν, είναι αδύνατο να παραβλέψουμε πως το κουρδικό κίνημα, με την πολυμορφία, τις ήττες και τις διασπάσεις του, επιβιώνει εδώ και δεκαετίες σε εδάφη που ανήκουν στο τουρκικό, συριακό, ιρανικό και ιρακινό κράτος (βόρειο, δυτικό, ανατολικό και νότιο Κουρδιστάν, αντίστοιχα) και οι εκεί δυνάμεις του φαίνεται να μην ηττώνται παρά τη διαρκή τους σύγκρουση με τα κράτη αυτά, αλλά και με τις άλλες κουρδικές πολιτικές παρατάξεις.
Προφανώς, η εξαιρετικά πολύπλοκη πραγματικότητα και οι πολλαπλές συγκρούσεις συμφερόντων και λαών στην ευρύτερη περιοχή της Συρίας, οι δι’ αντιπροσώπων συγκρούσεις και άλλων δυνάμεων (Η.Π.Α., Ρωσία, Ιράν, Τουρκία, Σαουδική Αραβία κλπ), αλλά και η ίδια η απόσταση μας από τα γεγονότα (αν και εδώ που τα λέμε, αν υπήρχαν αεροπορικά δρομολόγια από την Αθήνα προς το Κομπάνι, θα διαρκούσαν λιγότερο από δύο ώρες), είναι παράγοντες που δεν επιτρέπουν να ισχυριστούμε ότι ένα βιβλίο μπορεί να δώσει μια πλήρη κι ολοκληρωμένη εικόνα των προβλημάτων. Ωστόσο, επιλέξαμε να μεταφράσουμε αυτό το βιβλίο γιατί από κάπου έπρεπε να ξεκινήσουμε και θέλαμε να συνεισφέρουμε στο σχετικό διάλογο με κάποια ευρύτερη τεκμηρίωση.