Αθήνα, 10/25 – Καταγγελία ένωσης ιατρών νοσοκομείων έπειτα από απόπειρα ασφαλιτών να εκμαιεύσουν προσωπικά στοιχεία χτυπημένων διαδηλωτών
Στις 31/10 του 2025, έναν χρόνο μετά τον θάνατο του αναρχικού αντάρτη Κυριάκου Ξυμητήρη, πραγματοποιήθηκε πορεία μνήμης και αλληλεγγύης στο κέντρο της Αθήνας με έντονο παλμό και συγκροτημένο το αναρχικό μπλοκ, η οποία χτυπήθηκε απρόκλητα κατά την είσοδό της στα Εξάρχεια από τα ΜΑΤ. Ακολούθησαν κυνηγητά, συλλήψεις και ωμή βία από τις δυνάμεις καταστολής στην ευρύτερη περιοχή. Τις ώρες που ακολούθησαν, μπάτσοι με πολιτικά εισήλθαν στα νοσοκομεία νοσηλείας τραυματισμένων της διαδήλωσης και όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή της η ΕΙΝΑΠ (Ένωση Ιατρών Νοσοκομείων Αθηνών Πειραιά) «εισέβαλαν στο ΤΕΠ του εφημερεύοντος νοσοκομείου της Αθήνας (Ερυθρός Σταυρός – Κοργιαλένειο) απαιτώντας τα ονοματεπώνυμα και τα ιατρικά στοιχεία ΟΛΩΝ των ασθενών “νεαρής ηλικίας” που είχαν προσέλθει στο ΤΕΠ “λόγω τραυματισμού στο κεφάλι” (είχε προηγηθεί διαδήλωση στο κέντρο της Αθήνας η οποία είχε δεχθεί επίθεση από τα ΜΑΤ)». Το περιστατικό αυτό είναι ισχυρή ένδειξη ότι οδηγούμαστε σε ένα στρατιωτικού τύπου καθεστώς χαρτογράφησης και φακελώματος. Αυτό αποτελεί σοβαρή απειλή όταν φτάνει στο σημείο να παραβιάζει ευαίσθητους χώρους νοσηλείας τραυματισμένων αγωνιστών για να έχει πρόσβαση στα προσωπικά μας δεδομένα.
—
Αθήνα, 12/25 – Για τον εξευγενισμό της ζώνης των Εξαρχείων μεταξύ Πολυτεχνείου και Στρέφη
Όπως αναγράφεται και στο blog της Ανοιχτής Συνέλευσης για την Υπεράσπιση του Λόφου Στρέφη, «[…]Το σχέδιο για την πεζοδρόμηση των Τοσίτσα και Ζωσιμάδων, ανέλαβε να υλοποιήσει στα μουλωχτά, ο Δήμος Αθηναίων, υπό την παρούσα δημοτική αρχή. Στη σημερινή (1.12.2025) δημοτική επιτροπή, οι παρατάξεις των Δούκα και Μπακογιάννη ψήφισαν ομόφωνα την πρόταση για χρηματοδότηση του σχεδίου από το ΕΣΠΑ. Προηγήθηκε διθυραμβική ανάρτηση του φιλόδοξου αντιδημάρχου Τεχνικών Υπηρεσιών για δήθεν χρηματοδότηση του έργου από το Πράσινο Ταμείο. Επειδή, για να είναι εύπεπτο το έργο, παρουσιάζεται ως “πράσινη διαδρομή”. Γεγονός που διαψεύδουν οι ίδιες οι μακέτες του, αφού θα πέσουν τόνοι μπετόν και θα φυτευτούν τσιμεντένιοι κυβόλιθοι, ενώ τα παρτέρια είναι ελάχιστα και τα φυλακισμένα σε μπετόν δέντρα, θέλουν 30 χρόνια για να μοιάσουν με αυτά στη μακέτα (αν μεγαλώσουν ποτέ στο υπόβαθρο από μπάζα)». Ενάντια στο αφήγημα των «πράσινων διαδρομών», κάτοικοι και αγωνίστριες της γειτονιάς των Εξαρχείων αναδεικνύουν ότι το εγχώριο και διεθνές επενδυτικό κεφάλαιο με τις ευλογίες του κράτους δουλεύει πάνω στον εξευγενισμό με χρηματοοικονομικούς, επενδυτικούς όρους που θα οδηγήσουν στην «αλλαγή τσιμέντου», την αύξηση των ενοικίων, τη βίαιη εμπορευματική τουριστικοποίηση και τον διωγμό του εναπομείναντος λαϊκού πληθυσμού της γειτονιάς.
—
Κιλκίς, 01/26 – Αγρότες του μπλόκου Ευζώνων παρεμβαίνουν στο γραφείο του βουλευτή της ΝΔ Γ. Γεωργαντά
Στις 03 Ιανουαρίου 2026, πραγματοποιείται πορεία αγροτών του νομού Πέλλας και Κιλκίς στο κέντρο της πόλης του Κιλκίς με τρακτέρ και αγροτικά οχήματα. Οι συγκεκριμένοι αγρότες ήρθαν στην πόλη από το μπλόκο των Ευζώνων και η πορεία τους έκανε στάση στον κεντρικό δρόμο του Κιλκίς έξω από το πολιτικό γραφείο του αντιπροέδρου της Βουλής Γιώργου Γεωργαντά, βουλευτή της Νέας Δημοκρατίας Κιλκίς και πρώην Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης. Με βασικό αίτημα να κατέβει στον δρόμο ο Γεωργαντάς για να συνομιλήσουν σε σχέση με τα προβλήματα και τον τρέχοντα αγώνα τους, οι αγρότες φτάσαν στην είσοδο της πολυκατοικίας του γραφείου αλλά ο Γεωργαντάς, αν και παρών στο γραφείο μέσα, δεν κατέβηκε για να τους συναντήσει. Ακολούθησαν συνθήματα, κόρνες και αποδοκιμασίες από πλευράς των αγροτών για την αντιλαϊκή πολιτική του κράτους απέναντι στα ζητήματα του πρωτογενή τομέα και η παρέμβαση κορυφώθηκε με φράξιμο της κεντρικής εισόδου της πολυκατοικίας από άχυρα που στοιβάζονταν από τους αγρότες. Σε ένα σώμα αρκετών δεκάδων διαδηλωτών και πολλών οχημάτων η δράση αυτή ήταν ένδειξη της γενικότερης απογοήτευσης των αγροτών. Είναι αξιοσημείωτο ότι τα περισσότερα καθεστωτικά μέσα της πόλης καταδίκασαν τη δράση πλέκοντας παράλληλα το εγκώμιο στον Γεωργαντά, μιας και τέτοιου είδους παρεμβάσεις ασκούν ιδιαίτερη επικοινωνιακή πίεση στο κράτος και τα φερέφωνά του.
—
Θεσσαλονίκη, 02/26 – Βίαιη έφοδος δυνάμεων καταστολής σε πάρτυ εντός του ΑΠΘ έπειτα από οδομαχίες
Τα ξημερώματα του Σαββάτου 07/02, λάβαν μέρος συγκρούσεις με τις δυνάμεις καταστολής στη συμβολή των οδών Εγνατία και Γ’ Σεπτεμβρίου, στη Θεσσαλονίκη. Με αφορμή το γεγονός αυτό, ακολούθησε βίαιη έφοδος των ΜΑΤ εντός κλειστού χώρου της πολυτεχνικής σχολής του ΑΠΘ όπου εξελισσόταν πάρτυ με αρκετό κόσμο. Οι μπάτσοι πνίξαν με χημικά το εσωτερικό του χώρου και κυνηγήσαν τον κόσμο κάνοντας 309 προσαγωγές. Δεκάδες είναι και οι περιπτώσεις που αναφέρθηκαν ξυλοδαρμοί των προσαχθέντων στη συγκεκριμένη επιχείρηση από ΜΑΤ και ΟΠΚΕ. Εν τέλει δεν προέκυψε κάτι επιβαρυντικό και αφέθηκαν όλα τα άτομα ελεύθερα. Τις επόμενες μέρες οι πρυτανικές αρχές του ΑΠΘ με το Υπουργείο Παιδείας επιδόθηκαν σε μια διαμάχη, με πίεση από πλευράς του Υπουργείου, να δοθούν εντός 48ώρου οι ενέργειες που θα γίνουν ώστε να εφαρμοστεί ο νόμος 5224/25 σε σχέση με την ασφάλεια στους πανεπιστημιακούς χώρους. Φυσικά όλο αυτό αποτελεί άλλο ένα πεδίο που το κράτος κλείνει το μάτι στο ιδιωτικό κεφάλαιο των συστημάτων ασφαλείας, μιας και οι πιέσεις αυτές γίνονται, όχι για την ασφάλεια, αλλά για τη χαρτογράφηση όσων μπαινοβγαίνουν στα πανεπιστημιακά ιδρύματα μέσω της χρήσης καμερών και τουρνικέ που οραματίζονται να εγκατασταθούν από εταιρείες. Ένα σχέδιο καταστολής ώστε να αποπολιτικοποιηθούν τα πανεπιστημιακά ιδρύματα και να παραδοθούν αποκλειστικά σε τεχνοκράτες και κεφάλαιο.
—
Ηράκλειο, 02/26 – Το ελληνικό κράτος συλλαμβάνει τον Παλαιστίνιο Μοχάμεντ Χατίμπ
Το Δίκτυο Αλληλεγγύης Παλαιστινίων Κρατουμένων Samidoun καταδικάζει τη σύλληψη, κράτηση, απαγόρευση εισόδου και προγραμματισμένη απέλαση του Μοχάμεντ Χατίμπ, ευρωπαϊκού συντονιστή του Samidoun, που ταξίδεψε στο Ηράκλειο για να μιλήσει σε εκδήλωση αλληλεγγύης στην Παλαιστίνη. Ο Μοχάμεντ είναι ευρέως γνωστός στο κίνημα αλληλεγγύης στην Παλαιστίνη και έχει συμμετάσχει σε πολλές εκδηλώσεις τα τελευταία χρόνια. Στις 07/02 συλλήφθηκε στο αεροδρόμιο Ηρακλείου όπου του ανακοίνωσαν ότι είναι ανεπιθύμητος για λόγους «εθνικής ασφάλειας». Μετά τη σύλληψή του, πραγματοποιήθηκε συγκέντρωση αλληλεγγύης έξω από το κεντρικό αστυνομικό τμήμα στο Ηράκλειο Κρήτης με σύνθημα «Sumoud: Η αντίσταση θα νικήσει. Η Παλαιστίνη θα ελευθερωθεί». Με την κίνησή του αυτή το ελληνικό κράτος, ως δεξί δυτικό χέρι, πραγματοποιεί μια κίνηση ενάντια στη φωνή των ανθρώπων της Παλαιστίνης που βιώνουν γενοκτονία, κλείνοντας το μάτι στον ισραηλινό εθνικισμό και μιλιταρισμό, καταστέλλοντας και φυλακίζοντας αγωνιστές. Τελικά ο Μοχάμεντ έπειτα και από την πίεση του αλληλέγγυου κόσμου, αφέθηκε στις 11/02 ελεύθερος.



