Η υπερασπιστική γραμμή του βιαστή Πέτρου Φιλιππίδη είναι γενόμενο της κυρίαρχης πα-τριαρχικής κανονικότητας
Όσο ο καιρός περνάει παρατηρούμε ο νεοφιλελεύθε-ρος φεμινισμός, μέσω του metoo και την εργαλειακή αποπροσανατολιστική προσέγγιση κακοποιητικών συμπεριφορών, με όρους σχετικοποίησης κάθε βιώματος να υποχωρεί. Παράλληλα αναδύεται στην επικαιρότητα το τουριστικό προϊόν και πού θα κινηθούν οι τιμές του φέτος στην αγορά. Η προσπάθεια ενσωμάτωσης κάθε χειρα-φετικής προοπτικής από την κυριαρχία, γίνεται ακόμα πιο ευδιάκριτη μέσω της εξουσιαστικής διαχείρισης του θέμα-τος από τα ΜΜΕ. Άλλο ένα πιασάρικο θέμα που θα γεμίσει τα κενά μεταξύ των διαφημίσεων, αναλώσιμο όπως κάθε θέαμα. Αφότου ο τηλεοπτικός του χρόνος παρέλθει όλα συνεχίζουν όπως πριν, ο τηλεθεατής ζητά καφέ από τη γυναίκα του και ο παρουσιαστής τραμπουκίζει το θηλυκό τηλεοπτικό του δίδυμο, ώστε η κερδοφορία και η κοινωνική συνοχή να συντηρούνται ακλόνητες στην αρχική στόχευση. Τη σειρά σε αυτή τη σκυταλοδρομία «δες το δέντρο, ξέχνα το δάσος – ξερίζωσε το δέντρο και όλα καλά» παίρνει ένας από τους πλέον διεφθαρμένους θεσμούς του κράτους, αυτός της αστικής δικαιοσύνης.Η υπόθεση του Πέτρου Φιλιππίδη κάνει ξεκάθαρα τα πράγματα για το που οδηγεί ο θεσμικός τρόπος επίλυσης τέτοιων ζητημάτων. Η υπερασπιστική γραμμή του για καταγγελίες τέλεσης και αποπειρών βιασμών έχει βουτήξει βαθιά στον βούρκο των δικαστηρίων, παρασέρνοντας και τις επιζήσασες.Πιο συγκεκριμένα, το σκουπίδι Μιχάλης Δημητρακό-πουλος, ο συνήγορος υπεράσπισης του Πέτρου Φιλιππίδη, στην δικάσιμο που έλαβε χώρα στις 14/4, ζητά από το μικτό ορκωτό δικαστήριο να γίνει αναπαράσταση του βι-ασμού της καταγγέλλουσας, κεκλεισμένων των θυρών. Έχοντας μάλιστα έτοιμη πρόταση και συνεργάτη τους γυναίκα δικηγόρο ώστε να διεξαχθεί η εν λόγω αναπαράσταση.Αδιαφορώντας έτσι με τον πιο επιδεικτικό τρόπο για το τραύμα ενός βιώματος και χρησιμοποιώντας άλλη μια γυναίκα, καθιστώντας τη συνένοχο σε όλο αυτό το αισχρό παραλήρημα. Το αίτημα απορρίφθηκε από την έδρα αφήνοντας ωστόσο την παρακαταθήκη του στην υπεράσπιση κατηγορουμένων ή επιβεβαιώνοντας την γραμμή που κυ-ριαρχεί στη μαχόμενη δικηγορία. Άλλωστε ο Δημητρακό-πουλος επιλέχθηκε ως διαπρεπής συνήγορος υπεράσπισης. Στη συνέχεια των τακτικών δικασίμων για βιασμό κατ’ εξακολούθηση και δύο απόπειρες βιασμού ο Φιλιππί-δης υπέστη ελαφρύ εγκεφαλικό επεισόδιο, νοσηλεύτηκε. Στο μεταξύ το μικτό ορκωτό δικαστήριο έκανε δεκτό το αίτημα του για αποφυλάκιση. Μετά από ένα χρόνο προ-φυλάκισης ένορκοι και έδρα έκριναν ότι δεν είναι ύπο-πτος φυγής, ούτε επικίνδυνος να τελέσει άλλα αδικήματα. Αφού του επιβλήθηκαν η απαγόρευση εξόδου από τη χώρα, η παρουσία του σε Α.Τ δύο φορές το μήνα και εγγύηση είκοσι χιλιάδων ευρώ, επέστρεψε σπίτι του στο Ψυχικό.
Ηράκλειο Κρήτης – καταγγελίες γυναικών για απόπειρα και τέλεση βιασμού
43χρονη Βρετανή τουρίστρια στα Μάλια κατήγγειλε στην ΕΛ.ΑΣ τον βιασμό της στις 30/5 το βράδυ από 28χρονο Έλληνα ταξιτζή. Σύμφωνα με την καταγγέλλουσα ο ταξιτζής αντί να την πάει στο ξενοδοχείο όπου διέμενε την οδήγησε σε απομακρυσμένο μέρος όπου και την βίασε. Μετά την καταγγελία το μεσημέρι της επομένης στο Α.Τ Χερσονήσου ο 28χρονος συνελήφθη και αφέθηκε ελεύθερος στις 3/6 αφότου απολογήθηκε στην ανακρίτρια Ηρακλείου υποστηρίζοντας πως ό,τι συνέβη με την 43χρονη ήταν συναινετικό. Η συνήγορος υπεράσπι-σης του κατηγορούμενου κ. Σπανάκη δήλωσε πως ο εντολέας της επιφυλάσσεται για κάθε νόμιμο δικαίωμά του για υποβολή εγκλήσεως για ψευδορκία. Άλλη μια καταγγελία για απόπειρα βιασμού δέχθηκαν οι Αρχές του Ηρακλείου στα μέσα του Ιουνίου. Στο χωριό Σταλίδα ανήλικη 16χρονη κατήγγειλε 23χρονο για απόπειρα βιασμού. Μετά την απολογία του νεαρού (22/6) στην ανακρίτρια Ηρακλείου αφέθηκε ελεύθερος χωρίς κανέναν περιοριστικό όρο. Ο ίδιος φέρεται να ισχυρίστηκε στην ανακρίτρια ότι σε καμία περίπτωση δεν επιχείρησε να βιάσει την ανήλικη.
Η.Π.Α – το Ανώτατο Δικαστήριο αναιρεί δεδικασμένο για το δικαίωμα στην άμβλωση
Με απόφαση του ανώτατου οργάνου της δικαιοσύνης επιτρέπεται στις Πολιτείες να απαγορεύσουν την διαδικασία της άμβλωσης. Ήδη 13 πολιτείες έθεσαν εκτός νόμου το δικαίωμα αυτό και αναμένεται άλλες να επιβάλουν περιορισμούς. Πορείες και δράσεις γίνονται σε όλη τη χώρα προς αναίρεση της απόφασης.
Θεσσαλονίκη – Ανάρτηση πανό ενάντια στην απαγόρευση των αμβλώσεων
Στις 5/7 έγινε τοποθέτηση πανό αναφορικά με την απα-γόρευση, και τη συζήτηση περί αυτού, των αμβλώ-σεων. Το εν λόγω θέμα έκανε επιτακτικά επίκαιρο, όπως προείπαμε, το Ανώτατο Δικαστήριο των Η.Π.Α όπου κα-τάργησε, σε ομοσπονδιακό επίπεδο, την προστασία του δικαιώματος στην άμβλωση. Στην πόλη της Θεσσαλονί-κης έγινε ανάρτηση τριών πανό στην Καμάρα, στο ύψος της ρωμαϊκής αγοράς και σε άλλο ένα σημείο σε γειτονιά από την Ελευθεριακή Φεμινιστική Συλλογικότητα Rabbia Viola. Τη δημοσίευση της δράσης συνοδεύει κείμενο της συλλογικότητας πάνω στις εξής θεματικές: «Οι λόγοι που επαναφέρουν στην επικαιρότητα την συζήτηση για τις αμ-βλώσεις στο εξωτερικό αλλά και στον ελλαδικό χώρο, Μια σύντομη ιστορική αναδρομή, Οι εκτρώσεις στον ελλαδικό χώρο, Η επιλογή της έκτρωσης σύμφωνα με τις διαθέσεις που έχει το κράτος, Η θέση μας σε σχέση με την επιλογή ή μη της έκτρωσης».
Ολόκληρο το κείμενο εδώ: athens.indymedia.org/post/1619713/
Γιάννενα – Παρέμβαση για τον Ζακ/ τη ZackieOh
Στις 7/7 τοποθετήθηκε πανό στην περίφραξη της Πα-παζόγλειου Σχολής στα Γιάννενα με αφορμή την απο-φυλάκιση και του δεύτερου καταδικασμένου νοικοκυ-ραίου δολοφόνου του Ζακ/ZackieOh Κωστόπουλου (21 Σεπτέμβρη, 2018). Ο κοσμηματοπώλης εκτίει την ποινή του στο σπίτι, λόγω ηλικίας, μετά από πρόταση του εισαγ-γελέα στο πρωτόδικο δικαστήριο και τώρα ο μεσίτης απο-φυλακίστηκε μέχρι το εφετείο αφού υπέβαλε αίτηση ανα-στολής της ποινής και το αίτημά του έγινε δεκτό.
Ολόκληρη η δημοσίευση εδώ: https://athens.indymedia.org/post/1619754/#
NO ZACKIE NO PEACE
Η απόφαση του δικαστηρίου σχετικά με τη δολοφο-νία του Ζακ Κωστόπουλου/της Zackie Oh! ήταν λί-γο πολύ αναμενόμενη. Οι δολοφόνοι ιδιοκτήτες, έλληνες, ρατσιστές, ομοφοβικοί και οι μπάτσοι «αντιμετωπίζονται» από τη δικαιοσύνη με περίσσια επιείκεια.Έτσι, ο μεσίτης φυλακίζεται μέχρι την έφεση τουλάχιστον, ώστε να κρατηθούν τα όποια προσχήματα. Ο κοσμηματοπώλης μένει σε ίδιο καθεστώς λόγω προβλημάτων υγείας και φυσικά, τα πλέον χρήσιμα τσιράκια του εξουσιαστικού συμπλέγματος αθωώνονται.Το ζήτημα όμως είναι, τι περιμέναμε από τη δικαιοσύνη; Η ταξική συγκρότηση, το αστυνομοδικαστικό σύμπλεγμα, η φύση του κράτους, η αγία ιδιοκτησία, τα ήθη της ελλάδας δεν θα μπορούσαν να καταδικαστούν σε μία δικαστική αίθουσα.Φάρος στάθηκε μόνο η ανάδειξη του γεγονότος από πληθώρα υποκειμένων,καθώς και οι δυναμικές απαντήσεις που δόθηκαν στις πορείες την ημέρα της, εν πολλοίς, αναμενόμενης απόφασης. Ίσως είναι αυτά που πρέπει να κρατήσουμε για το μέλλον.
ΓΙΑ ΤΗ ΔΟΛΟΦΟΝΙΑ ΤΟΥ ΖΑΚ/ ΤΗΣ ZACKIE OH!
Πριν από τέσσερα χρόνια, στις 21/9/2018, ο Ζακ δολοφονήθηκε στην οδό Γλάδστωνος στην Ομόνοια. Δολοφόνοι του ήταν ο Ευάγγελος Δημόπουλος, ιδιοκτήτης κοσμηματοπωλείου, και ο Αθανάσιος Χορταριάς, μεσίτης της περιοχής και μέλος εθνικιστικής οργάνωσης, οι οποί-οι ξυλοκόπησαν τον Ζακ,αφότου τον είδαν μέσα στο μα-γαζί του πρώτου. Δολοφόνοι του ήταν και οι μπάτσοι που ολοκλήρωσαν ό,τι ξεκίνησαν ο νοικοκυραίοι, δίνοντας τα τελειωτικά χτυπήματα. Όμως στη δολοφονία του Ζακ συμμετείχαν κι άλλοι: οι εκαβίτες που τον μετέφεραν ήδη νεκρό με χειροπέδες, οι περαστικοί παρατηρητές που πα-ρακολουθούσαν απαθείς και τα ΜΜΕ που φυσικοποίησαν τη δολοφονία παρουσιάζοντας τις ταυτότητες του Ζακ ως περιθωριακές, διεγείροντας έτσι τα συντηρητικά αντανακλαστικά της ελληνικής κοινωνίας. H δικαστική εξουσία λειτούργησε για άλλη μία φορά συγκαλυπτικά ως προς τους δολοφόνους, αφού ήταν έλληνες, ιδιοκτήτες, μπάτσοι, σις στρέιτ άντρες, και όχι τοξικοεξαρτημένοι, μετανάστες, φτωχοί ή γυναίκες σε αυτοάμυνα.Η δολοφονία του Ζακ/της ZackieOh! αποτέλεσε και εξακολουθεί να αποτελεί μια βίαιη υπενθύμιση της αθλιότητας ενός κόσμου όπου μια δολοφονία δικαιολογείται στο όνομα της προάσπισης της ιδιοκτησίας. Ενός κόσμου όπου η τοξικοφοβία οδηγεί στην απαξίωση της ζωής των χρηστών, στρώνοντας τον δρόμο για τον αποκλεισμό και, επι της ουσίας, την εξολόθρευσή τους. Ενός κόσμου όπου η πατριαρχία, η ομοφοβία, η τρανσφοβία και ο ρατσισμός δολοφονούν επανειλημμένα και με διάφορους τρόπους τα σώματα που αποκλίνουν από τα κυρίαρχα ετεροκανονικά πρότυπα. Ενός κόσμου όπου το στίγμα της οροθετικότητας ενισχύει τον διαχωρισμό των σωμάτων σε καθαρά και μιαρά, κανονικά και μη, εντείνοντας τους ήδη υπάρ-χοντες αποκλεισμούς. Η δολοφονία του Ζακ δεν έγινε σε κενό τόπο και χρόνο, αλλά σε έναν κόσμο όπου ο ληστής, η τοξικοεξαρτημένη, ο γκέι, το drag και η οροθετική διαρρηγνύουν τα εθνικά, πατριαρχικά, καπιταλιστικά πρότυπα και ορίζονται ως ζωές που περισσεύουν, ζωές που δεν παράγουν, ζωές που δεν τους αξίζει να βιωθούν. Στο πρόσωπο του Ζακ συμπυκνώνονταν όλες οι παραπάνω ταυτότητες και, ασχέτως με το ποιες είδαν πρώτα οι δολοφόνοι του, αποτελούν τους λόγους για τους οποίους δολοφονήθηκε.Φέτος, μετά από τέσσερα χρόνια, τελειώνει η δίκη των δολοφόνων της ZackieOh! Μέσα σε αυτά τα τέσσερα χρόνια, έχουμε δει μια αναζωπύρωση των φεμινιστικών και λοατκια+ κινημάτων, μια ολοένα και αυξανόμενη αναγνώριση της έμφυλης βίας και μια δυναμική συσπείρωση κόσμου που βγαίνει πλέον στον δρόμο, διεκδικώντας τα αυτονόητα που στερεί η πατριαρχία, ο καπιταλισμός και ο φασισμός. Ταυτόχρονα, βλέπουμε το κράτος να προσπαθεί να αφομοιώσει τους φεμινιστικούς αγώνες, για να τους καταστήσει μη επικίνδυνους και έτσι να εμφανιστεί ως εγγυητής της κοινωνικής ομαλότητας. Επίσης, βλέπουμε μια εκ νέου συσπείρωση ακροδεξιών και alt-right φωνών, που στοχεύουν στον περαιτέρω έλεγχο των σωμάτων μας και της σεξουαλικότητάς μας στο όνομα του εθνικού ιδεώδους, με πρόσφατο παράδειγμα τις τρανσφοβικές επιθέ-σεις από ομάδα φασισταριών στις 12 και 14 Απριλίου στο Mοναστηράκι.Η δολοφονία του Ζακ και η μετέπειτα αντιμετώπισή της αποτελεί για εμάς μια υπενθύμιση ότι ο αγώνας ενά-ντια στην πατριαρχία, τον φασισμό, το κράτος και τον καπιταλισμό δεν μπορεί παρά να είναι συνολικός και αδιαμεσολάβητος, να είναι ένας αγώνας ενάντια σε κάθε εξουσία.Απέναντι στους διαχωρισμούς των από τα κάτω προ-τάσσουμε την αυτοοργάνωση, την αλληλεγγύη και την ενδυνάμωση, για να συλλογικοποιήσουμε τις αντιστάσεις μας και να αντεπιτεθούμε στη φρίκη και τον θάνατο.
ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΕ ΦΑΣΙΣΜΟ, ΚΡΑΤΟΣ, ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΚΑΙ ΠΑΤΡΙΑΡΧΙΑ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΕ ΚΑΘΕ ΕΞΟΥΣΙΑ
Συντονισμός Αναρχικών Συλλογικοτήτων, Φεμινιστικών Ομάδων και Συντροφισσών
Μάης 22 ́
sasfemosyn@espiv.net