Λίγα λόγια για την συγκυρία που βιώνουμε
Με την ανάληψη κυβερνητικών καθηκόντων από τους ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ το 2015 οι προεκλογικές δεσμεύσεις περί τέλους των μνημονίων διαψεύστηκαν. Αντίθετα, η αναδιάρθρωση συνεχίστηκε κανονικά αν δεν επιταχύνθηκε κιόλας. Επιτεύγματα της αριστερής διαχείρισης της κρίσης είναι: το άνοιγμα των καταστημάτων τις Κυριακές, το νέο ασφαλιστικό, οι μειώσεις συντάξεων, το κόψιμο επιδομάτων, οι πλειστηριασμοί πρώτων κατοικιών, οι εκκενώσεις καταλήψεων, η ‘‘ανθρωπιστική’’ διαχείριση του μεταναστευτικού με στρατόπεδα συγκέντρωσης, ο νέος σωφρονιστικός κώδικας, οι καταδίκες με βάση το DNA, η συνέχιση της αντιτρομοκρατικής ρητορείας καθώς και η ενσωμάτωση μέρους των κοινωνικών κινημάτων της προηγούμενης περιόδου. Επιπλέον, επειδή από την πρώτη στιγμή ο Τσίπρας διαμήνυσε ότι το κράτος έχει συνέχεια δεν πρέπει να ξεχνάμε την συμμετοχή του ελληνικού κράτους σε στρατιωτικές συμμαχίες τύπου ΝΑΤΟ, τον ρόλο του στις σφαγές στη Βοσνία την δεκαετία του ’90,τις οικονομικά επιθετικές πολιτικές προς χώρες των Βαλκανίων όπως και την συντήρηση εκκρεμοτήτων και εντάσεων που στοχεύουν στην στρατηγική και οικονομική βελτίωση της θέσης των ντόπιων αφεντικών στον διεθνή καταμερισμό κεφαλαίου. Κάπου εκεί σκοντάφτουμε στην εκκρεμότητα της ονομασίας του κράτους της Μακεδονίας αλλά και σε μία συγκυρία που τόσο τα Βαλκάνια όσο η Μέση Ανατολή βρίσκονται σε αναβρασμό, με αποτέλεσμα την αναβίωση των εθνικισμών.
Η διένεξη για τον χώρο της Μακεδονίας από την διάλυση της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας μέχρι σήμερα έχει περάσει από διάφορες φάσεις. Κάθε πλευρά δημιούργησε την δικιά της εθνική αφήγηση για να δικαιολογήσει τις επεκτατικές της βλέψεις. Η ελληνική εθνική αφήγηση – μυθολογία μας πληροφορεί ότι η Μακεδονία ήταν πάντα ελληνική καθώς κατοικούνταν πάντα από έλληνες απευθείας απογόνους του μεγαλέκου, αγνοώντας την διαχρονικά πολυεθνική, πολύ-θρησκευτική και πολύ – πολιτισμική πραγματικότητα της περιοχής. Πραγματικότητα, που το ελληνικό κράτος φρόντισε να αλλάξει, με τις ανταλλαγές πληθυσμών, την βίαιη ομογενοποίηση – ελληνοποίηση του μη ελληνικού στοιχείου, τον διωγμό των Μακεδόνων ανταρτών μετά το τέλος του ελληνικού εμφυλίου στη Γιουγκοσλαβία, την απαγόρευση ομιλίας της μακεδονικής γλώσσας στα μετεμφυλιακά χρόνια. Αλήθεια τι γλώσσα μιλάνε ακόμα και σήμερα σε κάποια από τα χωριά πέριξ της Φλώρινας και όχι μόνο;
Χαρτογραφώντας τις φασιστικές οργανώσεις της Θεσσαλονίκης
- Ιερός Λόχος
Ο Ιερός Λόχος αποτελείται από ΕΠΟΠ, απόστρατους, εφέδρους και λοιπούς ακροδεξιούς καλοθελητές, είναι ο δημόσιος φορέας πολιτικής παρέμβασης του παρακράτους στην δημόσια σφαίρα, μέσα από πορείες ενάντια στην ισλαμοποίηση και το δικαίωμα στην διαφορετικότητα – αντισυγκεντρώσεις στο gay pride, παρεμβάσεις εναντίον θεατρικών έργων και μέχρι το να μην πηγαίνουν τα παιδιά των μεταναστών σχολείο. Αποτελούν τον ορισμό της παραστρατιωτικής οργάνωσης, η οποία δίνει την δυνατότητα να κατεβαίνουν στον δρόμο, μέσα από τις πορείες και τις παρεμβάσεις τους, κάθε λογής εθνικιστικά στοιχεία, ναζιστές, ακροδεξιοί, ( από Ιδεάπολις μέχρι τους ΑΜΕ, C18 και τα δημόσια σχήματα που αυτοί φτιάχνουν πχ. ΕΝΕΘ ).
- Δεσμοί Ελλήνων
Οι Δεσμοί Ελλήνων, όντας κυρίως φασίστες τρίτης ηλικίας είναι από τους λιγοστούς που έχουν πολιτικά γραφεία στην πόλη και μάλιστα δημόσια. Αποτελούν πεδίο συνάντησης πατριωτο-εθνικιστών μέσα από τις εκδηλώσεις που κάνουν, είτε στα γραφεία τους είτε σε καφετέριες όπως οι εσπερίδες στα ανατολικά. Δεν λείπει η συμμετοχή και στήριξη του Ιερού Λόχου, και διαφόρων στρατιωτικών-αξιωματικών που μιλάνε για εθνικά ζητήματα.
- ΑΜΕ-C18 και παρακλάδια τους
Οι ΑΜΕ – C18 αποτελούν τον αμιγώς παρακρατικό βραχίονα των ακροδεξιών οργανώσεων, οι οποίοι αδυνατούν να σταθούν μόνοι τους στο δρόμο τόσο λόγο αριθμητικού περιορισμού όσο και λόγο της ενδεχόμενης ολικής ισοπέδωσης τους. Για αυτό κρύβονται πίσω από τον Ιερό Λόχο αλλά και φτιάχνουν σχήματα όπως οι Αυτόνομοι Εθνικιστές Θεσσαλονίκης και η Εθνικιστική Νεολαία Θεσσαλονίκης. Έτσι οι ΑΜΕ – C18 δεν ‘‘φαίνονται’’ πουθενά και μένουν ‘‘ανέγγιχτοι – απλησίαστοι’’. Όταν προσπάθησαν οι ΑΕΘ να βρεθούν δημόσια στην πορεία των Ποντίων, ισοπεδώθηκαν μαζικά στην λήξη της πορείας και για αυτό αυτοδιαλύθηκαν. Οι ΑΜΕ – C18 μετά έφτιαξαν τους ΕΝΕΘ, οι οποίοι στην πρώτη πορεία που κάλεσαν μόνοι τους με τρικάκια δεν εμφανίστηκαν ποτέ απέναντι στην δυναμική παρουσία του σύσσωμου αντιφασιστικού κινήματος. Εδώ έχει σημασία να αναφέρουμε στα πλαίσια αυτών που αναλύαμε και ανωτέρω πως ο εκτελεστικός βραχίονας των ΑΜΕ – C18 στην Κεντρική Μακεδονία παραμένει ανέγγιχτος-ασύλληπτος και ότι σε περιφρουρήσεις των ΕΝΕΘ συμμετέχουν μέχρι και μπάτσοι.
- Ιδεάπολις
Άλλη μια οργάνωση που έχει πολιτικά γραφεία, τα οποία όμως παραμένουν κρυφά, είναι οι Ιδεάπολις. Διοργανώνουν εκδηλώσεις – συζητήσεις, έχουν βιβλιοθήκη και γυμναστήριο για πολεμικές τέχνες και κάνουν διάφορα σεμινάρια για την ασφάλεια τους, όπως για παράδειγμα ιδιωτικότητας στο διαδίκτυο κ.α.. Αποτελούν τον πιο οργανωμένο μετά την Χ.Α. φορέα παραγωγής πολιτικού λόγου και το μέρος κατήχησης – στρατολόγησης και εκπαίδευσης διαφόρων ειδών ακροδεξιών. Άλλωστε κυρίως ως πρώην γνωστά μέλη της Χ.Α., που συμμετείχαν ενεργά στα γραφεία και στις περιφρουρήσεις των πορειών τους, γνωρίζουν καλά αυτού του είδους την πολιτική και την οργάνωση.
Σχέσεις κράτους – παρακράτους και θεωρία των δύο άκρων
Ακούμε πως από τη μεταπολίτευση μέχρι και σήμερα γίνονται υποτιθέμενες προσπάθειες ‘’εκδημοκρατισμού’’ των σωμάτων ασφαλείας (στρατού, αστυνομίας) και αυτό από μόνο του σημαίνει πολλά. Σημαίνει πως η κυρίαρχη αντίληψη στα σώματα ασφαλείας παραμένει ακροδεξιά και φασιστική. Εμφανής συνέπεια των ακροδεξιών αντιλήψεων μέσα στα σώματα ασφαλείας δεν μπορεί παρά να είναι ο ρατσισμός και η ομοφοβία, δηλαδή η αντιμετώπιση με προσβολές έως βασανιστήρια στα Α.Τ. σε κάθε τι το διαφορετικό. Παρ’ όλες τις προσπάθειες που γίνονται να ονομαστούν όλα τα περιστατικά ως μεμονωμένα και καταδικαστέα, τα οποία συμβαίνουν από ακραίους κύκλους που έτυχε να υπηρετούν στα σώματα ασφαλείας, εμείς γνωρίζουμε ότι δεν αποτελούν την εξαίρεση αλλά τον κανόνα. Ακόμα και τα σωματεία των ομοφυλόφιλων μπάτσων, οι αλβανοί στα ματ και οι μαύροι στρατιώτες δεν θα φέρουν καμία ρηξικέλευθη αλλαγή στις ζωές των καταπιεσμένων. Η εκπαίδευση που λαμβάνουν, τα συνθήματα τα οποία φωνάζουν ( βροντοφωνάζουν για την ακρίβεια ώστε να μην τιμωρηθούν ) παράγουν πολύ συγκεκριμένες συνειδήσεις και έναν πολύ συγκεκριμένο ανθρωπότυπο, αυτόν του υπηρέτη των αφεντικών. Ο σκοπός ύπαρξής τους δεν είναι άλλος πέραν της πειθάρχησης και καταστολής του εσωτερικού εχθρού, αλλά και του φόβου στην υπόλοιπη κοινωνία ώστε να παραμένει αδρανής. Αλλά όποτε αυτό δεν πιάνει, όποτε δεν μπορεί να αγγίξει κάτι το κράτος το φτάνει το χέρι του παρακράτους.
Μετά τις γενικευμένες συλλήψεις μελών της Χ.Α. έγινε θέμα το κατά πόσο η ίδια έχει διεισδύσει στα σώματα ασφαλείας. Ανησυχία η οποία επιβεβαιωνόταν μέσα από τους ψήφους που έπαιρνε η Χ.Α. στα αστυνομικά τμήματα, από ραφτά φασιστικά σύμβολα σε στολές κυρίως ματ και τότε δέλτα, από την αγαστή χρόνια συνεργασία ματ-φασιστών στις πορείες ενάντια στο κίνημα, από την κάλυψη που είχανε οι νεοναζί χρόνια πριν δείξουν τα Μ.Μ.Ε. τις επιθέσεις εναντίων μεταναστών, στεκιών – καταλήψεων και απεργών.
Σε αυτές τις περιπτώσεις το κράτος από συνεργάτης των ακροδεξιών, εθνικιστών και νεοναζί δηλαδή του οργανωμένου παρακράτους, παρουσιάζεται σαν αυτόν που τους καταδιώκει, ως ο εγγυητής της ασφαλής λειτουργίας του δημοκρατικού πολιτεύματος. Οι διώξεις απέναντι στην Χ.Α. δεν αποτελούσαν καμία προσπάθεια να μπει ένα φρένο στον ολοένα και αυξανόμενο φασισμό αλλά ένα ακόμα πολιτικό και ψηφοθηρικό παιχνίδι που αναγκάστηκαν να μαζέψουν τα παραπαίδια τους λόγο της δολοφονίας του Π. Φύσσα.
Το κράτος όπως είχε ήδη δηλώσει μέσω του Τόσκα , προέβει πρόσφατα σε συλλήψεις εθνικιστών. Στην περίπτωση των ΑΜΕ κ C18, που δρούσαν χωρίς σοβαρή μυστικότητα κάνοντας τις αναλήψεις των επιθέσεων τους σε απλή ιστοσελίδα, κανονίζοντας τις δράσεις από το Facebook και τα τηλέφωνα, δηλαδή τα μέσα που παρακολουθούνται πιο εύκολα, η σύλληψη τους ήρθε ως δια μαγείας μετά από τόσο χρόνια και ενώ γνώριζαν την ταυτότητα και την δράση τους. Εδώ να τονίσουμε πως δεν γκρινιάζουμε και ούτε κατά διάνοια λέμε πως η αστυνομία δεν κάνει καλά την δουλειά της, δεν βρίσκεται μέσα στον αξιακό μας κώδικα αυτό. Θέλουμε να αναδείξουμε τον ρόλο του παρακράτους και τις σχέσεις του με το κράτος. Επίσης, κομμάτι του πυρήνα τους εσκεμμένα παραμένει ασύλληπτο – ανέγγιχτο για να μπορούν να συνεχίσουν την δράση τους. Πόσο μάλλον όταν άτομα από τον πυρήνα τους έχουν σχέση με το πολεμικό ναυτικό, την αστυνομία και τον στρατό. Μια κυβέρνηση η οποία αποτελούσε μέρος της στοχοποίησης της θεωρίας των δύο άκρων έρχεται τώρα να την χρησιμοποιήσει στο πλαίσιο των συλλήψεων νεοναζί αλλά και μέσω της εκκένωσης των 3 καταλήψεων, μετά την παμβαλκανική αντιεθνικιστική πορεία αλληλεγγύης. Οι λόγοι δεν μπορεί να είναι άλλοι πέρα από ψηφοθηρικοί και πολιτικάντικοι, μέσα από την εφαρμογή της πολιτικής ατζέντας της αντιπολίτευσης για να ικανοποιήσουν ψηφοφόρους οι οποίοι έχουν ανάγκη την ‘‘τάξη και την ασφάλεια’’, την ‘‘υγιή’’ λειτουργία του δημοκρατικού πολιτεύματος και την υπεράσπιση του μονοπωλίου της βίας στα χέρια του κράτους. Μιας βίας που ουκ ολίγες φορές έρχεται να υπερασπιστεί τα συμφέροντα των καταπιεστών απέναντι στους καταπιεζόμενους, την ωμή καταστολή ή τις διώξεις απέναντι σε όλα τα αγωνιζόμενα υποκείμενα. Στην προσπάθεια τους να φοβίζουν αυτούς που δεν αγωνίζονται και να καταστείλουν αυτούς που το κάνουν.
Άραγε από την μεταπολίτευση και μετά υπάρχει αυτή η αποκαλούμενη ασυλία στους κουκουλοφόρους που τόσο κραυγάζει η Δεξιά ή μήπως αυτή η ασυλία εφαρμόζεται περισσότερο στους ακροδεξιούς κύκλους ; Άλλωστε οι δεκάδες φυλακισμένοι συντροφοί μας και οι 100αδες διωκόμενοι έρχονται να επαληθεύσουν και να τονίσουν ότι μάλλον καμία ασυλία δεν υπάρχει στους ‘‘κουκουλοφόρους της ακροαριστεράς’’ αλλά μάλλον της ακροδεξιάς.
Δεν μπορούμε να αγνοήσουμε φυσικά αυτούς που υπηρετούν έμμισθα το ίδιο το κράτος και ταυτόχρονα συμμετέχουν στο οργανωμένο παρακράτος από τις πληροφορίες και την κάλυψη που παρέχουν στις ακροδεξιές οργανώσεις μέχρι την ενεργό συμμετοχή τους σε αυτές. Θα αναφερθούμε σε δύο οργανώσεις για να είμαστε ξεκάθαροι. Οργάνωση Υψηλής Αστυνόμευσης και Ιερός Λόχος. Η Ο.Υ.Α. αποτελεί την δημόσια κατακραυγή και ‘‘διαπόμπευση’’ απέναντι στους αγωνιζόμενους/ες, κυρίως με την διαρροή στοιχείων τους τόσο δημόσια όσο και υπόγεια στις φασιστικές οργανώσεις και τα μέλη τους. Επίσης οι απειλές που πραγματοποιούν ότι θα περάσουν από τα λόγια στην δράση, επειδή κάποιοι δεν αφήνουν την αστυνομία να κάνει την δουλειά της, είναι ο ορισμός αυτού που αποκαλούμε παρακράτος.
Σε χρονικό διάστημα πριν τον εμπρησμό της Λιμπερτάτια αλλά κυρίως μετά, ενημερωθήκαμε πως μαχαιρώθηκαν λάστιχα οχημάτων συντρόφων/ισσων. Άραγε έχουν τόσο καλό δίκτυο παρακολουθήσεων οι φασίστες όπως εμείς και για αυτό μας γνωρίζουν ή κάποιοι τους διαρρέουν πληροφορίες;;; Διόλου απίθανο δεν είναι να βάζει και το χεράκι του το ίδιο το βαθύ παρακράτος για να γίνει η βρομοδουλειά. Ενδεχομένως, με ‘‘πολιτικά’’ επιχειρησιακά οχήματα της αστυνομίας κυρίως μηχανές της ασφάλειας χωρίς πινακίδες. Άραγε λειτουργούν αυτόβουλα όταν χρησιμοποιούν υπερεσιακά οχήματα και όπλα για την προσωπική τους ασφάλεια και κάλυψη εάν συμβεί κάτι ή έχουν τόσο πολύ αποθρασυνθεί;;; Αφήνουμε αυτό το ερώτημα στους ανωτέρους τους, αλλά και το γνωστοποιούμε, ώστε σε περίπτωση ‘‘ατυχήματος’’ που κάποιος τους συναντήσει την ώρα ‘‘εργασίας τους’’ να είναι καλυμμένος σε τυχόν κατηγορίες για επίθεση σε αστυνομικό.
Σε σχέση με το συλλαλητήριο της 21 Ιανουαρίου
Στα τέλη του 2017 ξανανοίγει το ζήτημα της ονομασίας της Μακεδονίας μετά από τις προσταγές ΗΠΑ-ΝΑΤΟ ώστε να βρεθεί μια λύση μεταξύ των 2 κρατών. Αυτό φυσικά συνέβη προκειμένου να μπει η χώρα της Μακεδονίας στο ΝΑΤΟ εξυπηρετώντας τα γεωπολιτικά συμφέροντα της συμμαχίας. Ακολούθησε το ξύπνημα των συντηρητικών αντανακλαστικών της κοινωνίας, η συσπείρωση του λεγόμενου εθνικού κορμού (μπάτσοι, στρατιωτικοί, παπάδες, δεξιοί και αριστεροί πατριώτες) ώστε να εναντιωθούν στο ενδεχόμενο να εμπεριέχεται η λέξη Μακεδονία στο όνομα των γειτόνων.
Στην πόλη της Θεσσαλονίκης επικράτησε ένας πατριωτικός παροξυσμός που θα κορυφωνόταν με το συλλαλητήριο στις 21/01. Στην πατριωτικό – εθνικιστική αυτή μάζωξη μαζεύτηκαν 150.000 κόσμου κάνοντας πλάτη και στους φασίστες (ΑΜΕ – Ιερός Λόχος – Δεσμοί Ελλήνων – Ιδεάπολις) που βρισκόντουσαν ανάμεσά τους. Σε αυτές τις συγκεντρώσεις πρωτοστάτησε όλος ο εσμός της συντήρησης και των ψεκασμένων του ελλαδικού χώρου με μπροστάρηδες φυσικά τα σώματα ασφαλείας που δήλωναν ότι δεν θα αφήσουν να συμβεί κάτι τέτοιο (πώς άραγε;;;), την μισαλλόδοξη εκκλησία με τα ποίμνια της και τους διόλου αθώους πολιτιστικούς συλλόγους. Οι οργανωτές τους και οι προθέσεις τους ήταν ξεκάθαρα εθνικιστικές και αυτό αναδύθηκε μέσα από το περιεχόμενο των ομιλιών τους, επιβεβαιώνοντας τις τωρινές δηλώσεις τους για κρεμάλες σε τυχόν προδότες πολιτικούς που θα υπογράψουν συμφωνία για το Μακεδονικό. Η μαζική συμμετοχή κόσμου σε αυτά τα συλλαλητήρια θα πρέπει να προβληματίσει τόσο το ανταγωνιστικό κίνημα όσο τον κόσμο που συμμετείχε σε αυτά στο τι συνεισφέρει στην ουσία (πόσο μάλλον σε κομμάτια της αριστεράς που στήριξαν βλ. ΚΟΕ, Μίκη Μάους). Οι ανερχόμενοι εθνικισμοί στα Βαλκάνια και η κατάσταση στην Μέση Ανατολή θα πρέπει να προβληματίσουν τον κόσμο σε τι συμβάλει η αύξηση του εθνικισμού και του φασισμού στον ελλαδικό χώρο αλλά και γενικότερα. Σε τι συμβάλει ο φανατισμός για ένα όνομα και οι διαχωρισμοί των επιμέρους εθνών-κρατών την ώρα που ο κόσμος δεν αγωνίζεται και δεν αντιστέκεται στο ολοένα και πιο ζοφερό παρόν, δεν αγωνίζεται για να μπορεί να έχει ασφάλιση και περίθαλψη, να μπορεί να πάρει σύνταξη πριν πεθάνει… Εάν δεν αγωνιστούμε για να μην ζήσουμε εμείς και οι επόμενες γενναίες σαν δούλοι των αφεντικών τι νόημα έχει πιο θα είναι το αφεντικό μας;;;
Το χρονικό των φασιστικών επιθέσεων
Στο συλλαλητήριο της 21 Ιανουαρίου βρέθηκαν όλοι οι φασίστες στην προσυγκέντρωση του καλέσματος των Δεσμών Ελλήνων στην περιοχή του ιπποκράτειου. Με τους Ιδεάπολις να πρωτοστατούν με κεντρικό πανό αλλά όλους να δίνουν το παρών, ΑΜΕ – C18,ΕΝΕΘ,παλιοί τσακισμένοι ΑΕΘ, Ιερός Λόχος, φασιστοπολίτες Ωραιοκάστρου και Καβάλας. Το μπλοκ αυτό στην αρχή της πορείας του πραγματοποίησε την πρώτη επίθεση στην Λιμπερτάτια, το οποίο οι Δεσμοί Ελλήνων το πλήρωσαν σε πρώτο χρόνο με το σπάσιμο των γραφείων τους και οι Ιδεάπολις με το τσάκισμα του Γ.Γ.. Βέβαια την επίθεση αυτή ήρθαν να ολοκληρώσουν γνωστά φασιστοπαόκια καίγοντας ολοσχερώς την Λιμπερτάτια, αφού πρώτα επιτέθηκαν ανεπιτυχώς στο Σχολείο και στην συγκέντρωση της καμάρας.
Γνωστοί θρασύδειλοι εθνικιστές μαζί με ανερχόμενα ταλέντα, χρησιμοποίησαν το ζήτημα του Μακεδονικού για να εκμεταλλευτούν τον έντονο συναισθηματισμό που διακατέχει το εν λόγω ζήτημα σε σχέση και με τη γεωγραφική εγγύτητα της περιοχής. Με αποτέλεσμα ο σύνδεσμος φίλων ΠΑΟΚ Μακεδόνες που καλούσε στο συλλαλητήριο (μαζί με τη συμμετοχή διάφορου κόσμου από συνδέσμους και μη), να γίνει θελημένα ή άθελα του, συμμέτοχος σε αυτές τις επιθέσεις. Με σημαντικότερη την καμένη Λιμπερτάτια, λόγο ότι οι σύντροφοι είχαν επιλέξει πολιτικά να βρίσκονται στην αντιεθνικιστική συγκέντρωση της καμάρας, με αποτέλεσμα να μην υπάρχει περιφρούρηση του εγχειρήματος τους, με αυτήν την τραγική κατάληξη. Γεγονός το οποίο με καλή οργάνωση θα είχε αποτραπεί εύκολα αλλά με κακές εκτιμήσεις της δυναμικής του συλλαλητηρίου θα μπορούσαμε να είχαμε και χειρότερα αποτελέσματα. Για αυτό θέλουμε να καλέσουμε το ευρύτερο ανταγωνιστικό κίνημα να έχει όσο πιο διευρυμένη αντίληψη και προετοιμασία γίνεται, να στήνει τις υποδομές αυτοάμυνας και υπεράσπισης του. Ώστε να προστατεύονται αμυντικά τα ίδια τα εγχειρήματα όσο ο κόσμος ο οποίος συμμετέχει ή τα στηρίζει, επιλέγοντας τα μέσα και τους τρόπους τους οποίους το κάθε εγχείρημα θα κρίνει, σύμφωνα με τις δυνατότητες αλλά και τα κόστη που αυτά μπορεί να έχουν από ενδεχόμενη καταστολή ή συνέπειες χρήσης τους.
Η άνοδος του εθνικισμού στα γήπεδα
Όσον αφορά το ζήτημα του εκφασισμού των οπαδών, πάγια τακτική των φασιστών από την Ρωσία ως την Αθήνα και τώρα στην Θεσσαλονίκη κυρίως μέσα στον ΠΑΟΚ, είναι οι φασίστες κρυμμένοι πίσω από το no politica, να προσπαθούν να χρησιμοποιήσουν τους οπαδούς για επιθέσεις εναντίον του ανταγωνιστικού κινήματος ή να στρατολογήσουν κόσμο στις οργανώσεις τους. Κάποιοι εκμεταλλεύονται την αναγνώριση ή την ‘‘ισχύ’’ που μπορεί να έχουν προς δικό τους κρυφό πολιτικό όφελος και σχεδιασμό. Κρύβονται πίσω από το no politica γιατί φοβούνται να δηλώσουν ανοιχτά ότι είναι φασίστες την ώρα που κάποιοι άλλοι δηλώνουν ανοιχτά αντιφασίστες γιατί αυτό δεν αποτελεί ντροπή.
- Ο αντιφασίστας οπαδός κινούμενος στην πολιτική του αξιοπρέπεια δηλώνει καθαρά και φωναχτά την πολιτική του ταυτότητα και δεν κρύβεται ούτε αυτός ούτε ο σύνδεσμος του. Όταν τον κοπανίσουν φασίστες θα πει: με κοπάνησαν φασίστες ποιοι θα έρθουν να τσακίσουμε ναζί . –
- Ο φασίστας οπαδός είναι θρασύδειλος και θα χρησιμοποιήσει την αντιπαλότητα ομάδων-οπαδών για να δηλώσει, ότι αυτοί που τον κοπάνησαν ήταν οπαδοί άλλης ομάδας. Ή το σύνηθες, ήταν αντιφασίστες αλλά είχαν μαζί τους οπαδούς άλλης ομάδας και θα το τονίσει αυτό γιατί μόνο έτσι θα μπορέσει να μαζέψει χέρια, χέρια όμως που δεν είναι φασιστών.
Μέσα σε αυτή την συνθήκη το τραγικό είναι ότι λόγω των μπερδεμάτων της εποχής, δυστυχώς βρισκόταν στις επιθέσεις εναντίον του κόσμου του αγώνα, κόσμος ο οποίος, άλλοι είναι μετανάστες, άλλοι έρχονται στα πάρτι του κινήματος και άλλοι έχουν βρεθεί στα ίδια οδοφράγματα ή επεισόδια μαζί μας απέναντι στους μπάτσους. Εμείς αναγνωρίζουμε ότι οι άνθρωποι αλλάζουν και προς την μια μεριά και προς την άλλη, τα έχουμε δει χρόνια αυτά, αναγνωρίζουμε ότι υπάρχουν λάθος επιλογές αλλά οι επιλογές αυτές μπορεί να είναι καθοριστικές για το μέλλον του καθενός. Οπότε ας αναλογιστεί ο καθένας τις ευθύνες του και τον δρόμο που θα ακολουθήσει…
Εμείς καλούμε όσους είναι εθνικιστές και όσους είναι φασίστες, να σταματήσουν να κρύβονται και να καλύπτονται πίσω από συνδέσμους και ομάδες. Να σταματήσουν να τις χρησιμοποιούν για πολιτικές επιθέσεις και να μην το παραδέχονται. Αν τολμούν ας αλλάξουν ταμπέλα – σύμβολα στους συνδέσμους και στις μπλούζες τους και να βάλουν τα φασιστικά. Αλλά επειδή το ανταγωνιστικό κίνημα έχει υποδομές και ένοπλες οργανώσεις τότε καλό θα ήταν να βάλουν και αλεξίσφαιρα τζάμια στους συνδέσμους και οι τσίλιες τους στα στενά να φοράνε αλεξίσφαιρα γιατί αλλιώς Φουντούλης – Καπελώνης.
Εμείς δεν τσουβαλιάζουμε κόσμο, δεν γενικεύουμε αποκαλώντας όλους τους οπαδούς μιας ομάδας ή ενός συνδέσμου φασίστες, επειδή κάποιοι εκμεταλλεύονται καταστάσεις, αυτά τα κάνουν ή βλάκες ή βλάκες οπαδοί άλλων ομάδων για τα δικά τους οπαδικά συμφέροντα. Αλλά ξέρουμε ότι πίσω από τον ΠΑΟΚ και κάποιους συνδέσμους κρύβονται φασίστες, οι οποίοι δεν είναι πάνω από όλα ΠΑΟΚ, είναι πάνω από όλα εθνικιστές. Ακριβώς για αυτό τον λόγο κρύβονται πίσω από τον ΠΑΟΚ, και για αυτό δεν καταλαβαίνουμε το ‘’όποιος πειράξει ΠΑΟΚτζη θα έχει να κάνει με το λαό του ΠΑΟΚ’’. Πετάξτε τους ναζί έξω από συνδέσμους και τα γήπεδα για να μην προσβάλλουν και λερώνουν τα σύμβολα και την ιστορία τόσο των ομάδων όσο και των συνδέσμων.
Εμείς όσο και να σεβόμαστε το δικαίωμα αυτοέκφρασης των οπαδών και της αγάπης για την ομάδα τους, όποια και αν είναι αυτή, θεωρούμε προβληματικό τον χουλιγκανισμό και την εκτόνωση της κοινωνικής οργής μέσα από την έκφραση της βίας απέναντι στον οπαδό μιας άλλη ομάδας μόνο και μόνο επειδή φοράει άλλα χρώματα και άλλα σύμβολα. Στην ουσία ο εχθρός δεν βρίσκεται στην απέναντι κερκίδα αλλά στις τράπεζες και στα υπουργεία. Δεν μπορούμε επίσης να αγνοήσουμε πως η οπαδική κουλτούρα, όντας κομμάτι αυτής της κοινωνίας είναι συνυφασμένη με την πατριαρχία και τον σεξισμό. Ενώ ταυτόχρονα αποτελεί το όχημα μέσα από το οποίο τα αφεντικά κτίζουν τους δικούς τους ιδιωτικούς στρατούς για να εξυπηρετήσουν τα οικονομικά τους συμφέροντα.
Εμείς δεν θα πάμε ποτέ ούτε στα τριγύρω στενά συνδέσμου, ούτε μέσα σε σύνδεσμο, ούτε σε πάρτυ του να ψάξουμε φασίστες, θα τους βρούμε στα σπίτια τους, θα τους δρούμε στις δουλειές τους, θα τους δρούμε εκεί που συχνάζουν. Αλλά θα τους βρούμε λόγο της πολιτικής τους ταυτότητας και όχι της οπαδικής !!! Για αυτό μην ακούμε μαλακίες περί οπαδικού και πολιτικού εμείς δεν έχουμε πρόβλημα με κανέναν οπαδό και ποτέ δεν πειράξαμε κανέναν οπαδό καμίας ομάδας, φασίστες οπαδούς όμως θα τους τσακίσουμε, όσους μπορέσουμε, όσους βρούμε.
Τους φασίστες οπαδούς τους γνωρίζαμε από πριν, όχι μέσα από τα οπαδικά αλλά μέσα από τα λάθη που έχουν κάνει, τα μέρη που έχουν βρεθεί και τις παρέες και σχέσεις με εθνικιστές κ νεοναζί οι οποίοι λυγίζουν και κελαηδάνε εύκολα. Μέχρι τώρα δεν είχαν κάνει κάποια κίνηση που να μείνει αναπάντητη, οπότε δεν χρειάστηκε να τους συναντήσουμε. Τώρα όμως τα πράγματα αλλάζουν γιατί ξέφυγαν, τόσο την 21 Ιανουαρίου με τις επιθέσεις και τον εμπρησμό κατάληψης, όσο και με το πέσιμο στην Προοδευτική.
Φασίστες πίσω στις τρύπες σας όσο προλαβαίνετε…
Οπαδοί καθαρίστε γήπεδα και συνδέσμους για να μην ντροπιάζεται η ιστορία των ομάδων σας…
Σκεφτείτε καλά εάν θα συνεχίσετε την δράση σας, εάν θα ξανά επιτεθείτε σε δομή του κινήματος ή τολμήσετε να αγγίξετε άνθρωπο του αγώνα τότε δεν θα έχει σημασία πόσο μυημένοι στην βία είστε, το μίνιμουμ της βίας θα είναι σπασμένα πόδια (όποιος το αμφισβητεί να πάει στο Παπανικολάου να μάθει) το μάξιμουμ θα το φροντίσουν άλλοι, να σας στείλουν στο Θεό, στο Θεό που τόσο αγαπάτε νωρίτερα από την ώρα σας για να δείτε άμα υπάρχει…. Μέρος του ανταγωνιστικού κινήματος είναι μυημένο σε άλλη βία, την βία που μπορεί να ασκήσουν οι ένοπλες ομάδες, εδώ δεν έχει τρύπες από μαχαίρια έχει τρύπες από σφαίρες, φακέλους που ανατινάζονται στα σπίτια σας, βόμβες κάτω από αυτά, τα κύματα του Θερμαϊκού να σας ξεβράζουν στις όχθες τις πόλης…
Ερχόμαστε και τα πόδια σας θα τρέμουν πριν σπάσουν, αυτά που βλέπετε στις ταινίες και στις σειρές και σας πιάνει ρίγος και ανατριχίλα θα τα νιώσετε στο πετσί σας και στα κόκκαλα σας. Δεν ελπίζουμε ούτε περιμένουμε να σας πιάσουν οι μπάτσοι το αντίθετο θέλουμε να σας ισοπεδώσουμε εμείς, να σας σπάσουμε τα πόδια και τα χέρια, να σας μετρήσουμε τα σπασμένα παΐδια ένα, ένα.
Στις 17 Μάρτιου πήγαμε να δώσουμε μια πρώτη απάντηση στους φασίστες που επιχείρησαν να σηκώσουν κεφάλι. Στήσαμε καρτέρι στο σπίτι του Γρηγόρη Γεωργιτσόπουλου στην οδό Συλλα 5 στην Άνω Πόλη που δραστηριοποιείται στον Κύκλο Ιδεάπολις και συμμετείχε στις επιθέσεις στην κατάληψη Libertatia.
Τον Γρηγόρη Γεωργιτσόπουλο αφότου του σπάσαμε πλευρά και γόνατα με βαριοπούλες τον αφήσαμε με τα χέρια του ανέγγιχτα για να μπορεί να σέρνεται και να πάρει τηλέφωνο για να ζητήσει βοήθεια αφού μάλλον τόσο πολύ την χρειαζόταν γιατί μόνο αυτό φώναζε.
Θα δώσουμε από την ελευθερία μέχρι και τις ζωές μας για να μην ξαναδούμε καταλήψεις να φλέγονται ,για να μην δούμε δρόμους και πλατείες να αιματοκυλούνται από το μένος του φασισμού, του ναζισμού και του ανερχόμενου εθνικισμού εξαιτίας του Μακεδονικού.
Οι μέρες και οι νύχτες του αντιφασισμού θα είναι φωτεινές και το φώς τους θα μας φωτίζει στον δύσκολο δρόμο για την ισοπέδωση και την αναχαίτιση κάθε λογής φασιστών.
Θα μας δίνει δύναμη, θα φωτίζει το σκότος της ακροβασίας του λεπτού σχοινιού που ταλαντεύει μεταξύ ζωής – ελευθερίας και θανάτου – φυλάκισης …
Στον δρόμο για την ελευθερία, στον δρόμο για την κοινωνική επανάσταση…
Προλεταριακές Αντιφασιστικές Ομάδες Κρούσης